امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://amozeshworld.cloob24.com
0
http://s8.picofile.com/file/8298592934/photo_2017_06_23_13_13_48.jpg

به طور کلی برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت بیش از 80 ساعت (30 روز) است که کلیه معلمان به‌جز آن‌هایی که فارغ‌التحصیل رشته علوم تربیتی هستند باید آن را بگذرانند. در این آموزشها 10 تا 20 درصد به آموزش عمومی، 10 تا 20 درصد به دوره‌های آموزش اولیه و 60 تا 80 درصد به آموزش تخصصی اختصاص می‌یابد؛ چنان که هر یک از معلمان می‌بایست این دوره‌ها را در طول مدت سه سال، از زمان شروع به کار خود به عنوان معلم بگذرانند. مدت دوره آموزشی بازآموزی، حداقل 60 ساعت (10 روز) است.
آموزشهای ضمن خدمت معلمان در کره معمولاً به سه شکل به آنان ارائه می‌شود:
سخنرانی فشرده‌ای که در طول تعطیلات رسمی انجام می‌گیرد؛
کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری (مجازی، از راه دور و...) که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شوند؛
فرصتهای آموزشی اعطایی جهت اعزام معلمان خلاق زیر 45 سال برای گذراندن دوره‌های آموزشی بین‌المللی (شرط اولیه گذراندن یک امتحان خاص است).
دوره‌های آموزشی ضمن خدمت معمولاً حول محورهای زیر طراحی و اجرا می‌گردند:
برنامه‌های درسی (دروس عمومی و تربیتی)؛
آموزش غیررسمی و فوق برنامه (آموزش مدنی و...)؛
برنامه آموزش مدار مرتبط با دوره‌های آموزشی ویژه معلمان؛
برنامه‌های آموزشی ویژه مدیران.
برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت حضوری بسیار پرهزینه بوده و برای برخی از معلمانی که فاصله‌ی آن‌ها با مراکز برگزارکننده‌ی دوره‌ها زیاد است اما در عین حال باید جهت شرکت در کلاس‌ها مسافرت کنند، ایجاد مشکل می‌کنند؛ از طرفی حتی امکان اسکان دادن به آنان در برخی از این مراکز وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش با همکاری مرکز آموزشهای چندرسانه‌ای کره برای غلبه بر محدودیتهای زمانی و مکانی از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی جهت برگزاری دوره‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی و یا از راه دور استفاده می‌کند. این آموزشها که برای همگان قابل دسترسی است، از سال 1996 شروع شده و به تدریج گسترش یافته است، علاوه بر این، بکارگیری این سیستم باعث شده که بسیاری از مشکلات پیش روی معلمان جهت حضور در این کلاسها کاهش یابد. یکی از این مشکلات، تعطیلی کلاس درس برای حضور در این کلاسها بوده است. با عنایت به این که در کره تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس زیاد بوده و والدین توقع بسیار بالایی از معلمان دارند (آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه)، لذا وظایف آموزشی و پرورشی معلمان در کلاس بسیار سنگین است.
دکتر شاه محمدی، نیره؛ «آموزش معلمان در کره جنوبی»، رشد، شماره 7 فروردین 91، دوره 17
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه